Menu

czwartek, 14 maja 2015

Masło kokosowe domowe

Masło kokosowe jest bardzo proste w przygotowaniu, może być jednak bardziej lub mniej przyjemne w zależności jaki mamy sprzęt i ile tego masła potrzebujemy. Ja ostatnio robiłam czekoladki i potrzebowałam tylko średnią miseczkę masła, zrobiłam je z jednej szklanki wiórków. Najlepiej, żeby wiórki były świeże i (szczególnie jeśli chcemy podać je dzieciom) koniecznie bez dwutlenku siarki. Masło kokosowe jest delikatne, słodkie samo w sobie. Nie trzeba przechowywać go w lodówce, a pod wpływem temperatury tężeje, więc jeśli chcemy je ponownie rozpuścić wystarczy słoiczek, w którym je trzymamy włożyć do gorącej wody.

Składniki:

wiórki kokosowe

Wiórki wsypujemy np. do młynka do kawy, blendera lub jakiegoś urządzenia wysokoobrotowego. Całość miksujemy, co jakiś czas robimy przerwy by ściągnąć wiórki z brzegów i nie przegrzać urządzenia ;) gdy uzyskamy gładką, lekko lejącą konsystencję, masło jest gotowe :)

Smacznego :)



Domowy Wyrób

3 komentarze:

  1. Mmm pycha :) Ja też zabieram się od jakiegoś czasu do zrobienia tylko jakoś zebrać się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, niby takie proste i smaczne a ja też długo się zabierałam zanim je zrobiłam ;) ale teraz na pewno będę częściej robić :)

      Usuń